tisdag 29 november 2011

God dag tillönskas eder

Hej vänner!
Jag har förstått att världen gärna hade använt mer metaforer i vardagen, om de bara hade vetat hur man skulle använda dem. Självklart kan metaforer användas var som helst och när som helst, ju mer desto bättre till och med.
Men för nybörjaren kommer här nedan en lista över användbara metaforer som kan användas vid olika vardagliga tillfällen, från eder tillgivna metaforblogg, till Dig läsare.

För...
...tråkiga lektioner: "Denna lektionen var lika tråkig som en näringsväv för urdjur!"
...god mat: "Detta var godare än chokladtårtorna i himmelen!"
...folk som är billiga: "Hon/han är billigare än ett kinderägg!"
...folk som är riktigt supperbilliga: "Han/hon är billigare än ett kinderägg, men utan leksak innuti!"
...söta par: "Dom var sötare än två hästar i en hage!"
...kloka människor: "Han/hon är klok som Nelson Mandela, Al Gore och Jesus, tillsammans!"
...snygga killar: "Han var snygg som den renaste och mest välskapta morot, utan vare sig smuts, jord eller mutationer!"
...nystädade rum: "Det är rent som på en målarduk som ingen ännu satt penseln till!"
...stressade situationer: "Jag är mer stressad än jag hade varit om jag hållt en tändsticka i handen som brinner från båda ändar samtidigt som telefonen ringer och det knackar på dörren!"


Utan mutationer. Eller?

Ha världens bästa natt, och imorron också!

1 kommentar:

  1. Hon som va med på stan i fredags med samma namn.. =)4 december 2011 kl. 14:02

    Kära Lisa & Ingrid! Er blogg är den första blogg jag någonsin velat fortsätta läsa! så det så! :D jag behöver verkligen sånhär humor på söndakvällen innan måndagmorgon när man vet att man ska upp 6... hörde ett asbra citat idag när jag laga mat o lyssna på Vår julskinka har rymt:
    Hur man än vänder sig har man skinkan bak.
    hihihi den låten tycker jag lätt att ni ska lyssna på om ni inte hört den! =) kram & sov gott kära bloggvänner!

    SvaraRadera

"En god kommentar är likt en god måltid - fylld av glädje och näring."