söndag 18 december 2011

Vi två, 17 år

Hejsi!
Metaforbloggans två författare har annat för sig än att skriva metaforer just nu tror jag, även om metaforerna såklart alltid finns i vårt medvetande, och ni också kära läsare! En av er läsare sa redan från början att en dåligt uppdaterad blogg är ungefär som misosoppa, tunn och blaskig, och därför borde väl nu vara stunden då jag, å hela er trogna Metaforbloggs vägnar, lovar att börja blogga mer. Men det tänker jag inte göra faktiskt. Inte lova något ni vet att ni inte kommer hålla, det kan få vara dagens visdomsord, från mej till er.
Detta inlägg skriver jag alltså bara för att berätta för eder att Metaforbloggen inte har lagts på is eller på hyllan.
 
Ni ser, ingen Metaforblogg där inte.
Dock har vi faktiskt lagt den högst upp på vår enorma, skrangliga, konformade att-göra-hög. Och som ni vet, det man lägger högst upp på en sådan hög är det som ramlar ner och försvinner bakom högen, och man ser det inte förrän man städat undan och fått gjort hela skiten. Man kan jämföra det med alla kläder på sin skrivbordsstol. Det ramlar förr eller senare ned, och man hittar inte dendär supersnygga sjalen förrän det är dags att dammsuga en vecka senare. Oklart? Kanske de kanske.
Jaja kompisar, lycka till med era julklappsköp,  köp en get och skicka den genom cyberspace till bättre behövande är mitt tips. Bra grej, oklar tjej, hej hej.

Här kan man va. Tyvärr är man inte det. God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"En god kommentar är likt en god måltid - fylld av glädje och näring."